Gra Miejska

Przygodowa gra miejska na Europejski Dzień Języków

„Królewskie Słowa. Koreczki w zalewie”

Uratuj Królestwo Verbantii zalane przez Ocean Nonsensu. Walcz z morskimi potworami, przechytrz Okrrrutnego Uzurrrpatorrra i odszukaj legendarny Złoty Koreczek na dnie oceanu, dzięki któremu osuszysz krainę. Na zwycięzców czeka sława, ziemia i piękna ręka córki prawowitego władcy. W sobotę 1 października w Katowicach najnowsza gra miejska z okazji Europejskiego Dnia Języków. Zgłoś drużynę śmiałków – Verbantia liczy na ciebie!

Tym razem będzie wesoło, baśniowo i trudno jak zawsze. W piątej odsłonie przygodowych gier miejskich z okazji Europejskiego Dnia Języków wracamy do Verbantii – krainy słowami płynącej, złożonej z kilku księstw: Brittanii, Goethii, Frąnsesii, Cervantii, Italianii i Osterii (zwanej w Katowicach Silesią) oraz występującej wyłącznie w Katowicach Rummunii. Przed dwoma laty gracze walczyli zawzięcie w Krakowie o prawo do tronu Verbantii. Ostatecznie na tronie zasiadł Teazaurus II, mądry wielbiciel dobrej herbaty. Niestety, skłóceni książęta nadal wiedli bezsensowne spory, a wypowiadane frazesy i banały gromadziły się nad krainą w postaci czarnych chmur. Doszło do kataklizmu – z chmur przez 365 dni padał deszcz pustosłowia zamieniając Verbantię w rozmiękły archipelag na Oceanie Nonsensu. Na przemoczonym tronie zasiadł Okrrrutny Uzurrrpatorrr, a prawowity władca wzywa śmiałków na pomoc Verbantii. Stara legenda głosi, że ocean jest jak wanna zatkana Złotym Koreczkiem – wystarczy go odnaleźć i wyjąć. Sęk w tym, że według innej legendy koreczków jest kilkanaście, wszystkie złote, a większości lepiej nie otwierać…

„Królewskie słowa. Koreczki w zalewie” to plenerowa zabawa dla 4-5-osobowych drużyn Śmiałków w wieku 10+. W Katowicach (1 października, godz. 10-16) organizatorami gry będą: Komisja Europejska Przedstawicielstwo w Polsce oraz Biuro Informacyjne Parlamentu Europejskiego w Polsce, we współpracy z Europe Direct Katowice, Goethe Institut, Alliance Française, Stowarzyszeniem Dante Alighieri i Rumuńskim Instytutem Kultury.

Drużyna Śmiałków może grać wspólnie lub podzielić się na 2 części, by równolegle wykonywać zadania. Gracze będą podróżować między księstwami – wyspami za pomocą środków pływających, które sami zbudują lub kupią. Celem podróży jest zdobycie informacji o Złotym Koreczku, umożliwiających jego odnalezienie i wyjęcie.

W każdym księstwie na graczy czekają trzy miejsca: Port, Ruiny Pałacu oraz Kuźnica Wiedzy. Za wykonane zadania otrzymywać będziecie żetony Dukatów – nową walutę Verbantii. W zdobywaniu informacji przeszkadzać będą Korsarz i Wilk Morski oraz nadgorliwi Superbohaterowie. Poszukiwania skomplikuje też możliwość pojedynków między Śmiałkami i nieuczciwego eliminowania konkurencji. Przyda się znajomość języka angielskiego, francuskiego, niemieckiego, włoskiego, hiszpańskiego, śląskiego i rumuńskiego.

Im szybciej uratujecie Verbantię, tym wyższą premię otrzymacie. Wygra drużyna, która na koniec gry będzie miała najwięcej punktów w postaci żetonów Dukatów i premii zdobytej za wyciągnięcie właściwego Złotego Koreczka. O konsekwencjach wyciągnięcia niewłaściwego koreczka lepiej nie wspominać.

Trzy najlepsze zespoły otrzymają bony upominkowe o wartości 1250, 1000 lub 750 zł. Dla członków drużyny, która zajmie IV miejsce, Alliance Française ufundowało dodatkową nagrodę specjalną - semestralny kurs języka francuskiego na dowolnym poziomie. Wszystkie nagrody zostaną podzielone w równych częściach między członków zwycięskich drużyn

Do zobaczenia!